Støttetelefonen: 21 64 03 60
Åpningstider:
Mandag 13 – 17
Onsdag 13 – 17
Fredag 13 – 17
OBS: på grunn av stor pågang er det en begrensning på 20 minutter pr. samtale
Behovet for å snakke med noen som forstår hva det betyr å leve med ME er stort. Kanskje er behovet ekstra stort fordi man har en sykdom som mange opplever er lite forstått av venner, familie og i hjelpeapparatet.
Likepersonene som betjener ME-foreningens støttetelefon har gjennomgått kvalifiseringskurs og har taushetsplikt. En likeperson er en som har egne erfaringer med det å leve med ME eller med å være pårørende
Våre likepersoner har ulik bakgrunn og kompetanse. Deres oppgave er ikke å være fagpersoner, men medmennesker. De kan «kaste ball» med deg, gi erfaringsbaserte tips og råd og forsøke å peke deg i riktig retning. Ikke minst vil de lytte og ta deg på alvor.
Rettighetstelefonen
Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon driver Rettighetssenteret som er et rådgivnings- og kompetansesenter i rettighetsspørsmål som gjelder personer med funksjonshemning og kronisk sykdom.
Spørsmålene kan gjelde både velferdsrettigheter og diskriminering.
Telefonen betjenes av jurister med erfaring innen velferdsrettens område og senteret har tillatelse til å drive rettshjelpsvirksomhet.
Rettighetstelefonen: 23 90 51 55
Åpningstider
Mandag | 10.00 – 14.00 |
---|---|
Tirsdag | 10.00 – 14.00 |
Onsdag | 10.00 – 14.00 |
Torsdag | 10.00 – 14.00 |
Fredag | Stengt |